Zajlanak a kátyúzások Újpesten

Ahogy arról beszámoltunk, január 12-én az Óceánárok utcával megkezdődtek idén a kátyúzások Újpesten. De miért ilyenkor télen a legnagyobb gond a kátyúzás, hogy kátyúznak és hol folytatódnak a kátyúzások. Ezeknek a kérdéseknek jártunk utána.

Az Önkormányzattól megtudtuk, hogy a mostani kátyúzási ütemben többek között a Káposztásmegyeri úton, a Hajló utcában, Ugró Gyula soron, Ügető utcában, a Tél utcában, a Rózsa utcában és ezeken felül számos helyen szüntetnek meg nagyobb, balesetveszélyes kátyúkat. Az első ütem várhatóan április 30-ig készül el, és nyáron folytatódnak a kátyúzások.

Miért alakulnak ki a kátyúk? Erre a kérdésre több válasz van, de jellemzően a változékony téli időjárást lehet okolni a sok kátyú kialakulásáért. Ilyenkor, a nappali pozitív hőmérsékletben a csapadék, víz be tud szivárogni a burkolat kisebb-nagyobb repedéseibe, ott pedig éjszaka a fagypont alatti hőmérsékleten megfagy, amitől növekszik a térfogata, így pedig folyamatosan roncsolja az útburkolat felső rétegeinek szerkezetét, végül pedig kialakul a kátyú. Persze a forgalmi igénybevétel, az úttest életkora és a kivitelezés minősége sem lényegtelen tényező ebből a szempontból.

Kátyúzni, ahogy azt tapasztalja az ember egész évben kell. Nem csak a nagyobb, hanem a kisebb kátyúkat egyaránt szükséges betömni. Egész egyszerű ennek a folyamata. A kátyút körbe kell vágni, a lyukat meg kell szabadítani a szennyeződésektől, majd ki kell önteni bitumenemulzióval. Ezután kerül a kátyúba az aszfalt, amit még tömöríteni kell, jellemzően úgynevezett vibrációs úthengerrel. Ez a klasszikus kézi bedolgozásos kátyúzás.

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük