2023 első kilenc hónapjában a BKK bevétele a jegy- és bérleteladásokból összesen 51,1 milliárd forintot tett ki. 2022-ben, szintén az első kilenc hónap jegyárbevétele 40,1 milliárd forint volt. Ez azt jelenti, hogy 27,4 százalékkal lett több 2023-ban a társaság menetdíjbevétele az előző évhez viszonyítva – közölte a BKK a Telex megkeresésére.
Az idei év első kilenc hónapjában
- a pénztárakból és ügyfélközpontokból származó bevétel az összbevétel 18 százalékát;
- az automatás értékesítés az 52 százalékát;
- az online értékesítés a 24 százalékát tette ki;
- a maradék 6 százalék pedig az üzleti ügyfelek, valamint a viszonteladó partnerek értékesítéseiből származik.
A BKK szerint egyértelműen látszik, hogy óriási igény van az új, innovatív megoldásokra. Erre enged következtetni az is, hogy a Futár applikációt 400-500 ezer ember használta havonta, a BudapestGO-t pedig most már 1,2 millióan használják. Beszédes adat az is, hogy míg a mobiljegyek aránya a BudapestGO indulása előtt 10-12 százalék volt, addig ez mára közel 30 százalékra nőtt.