Mégsem emelkednek a taxis tarifák

A Fővárosi Közgyűlés január 25-én úgy határozott, hogy március 6-tól tíz százalékkal emelkednek a taxis tarifák. Az alapdíj 1100 forint, a kilométerenkénti díj 440 forint, míg a percdíj 110 forint lett volna a határozat szerint. Azonban, egy aznap este megjelent kormányrendelet ezt megakadályozta, így megerősítette a jelenleg érvényben lévő hatósági árat.

A Fővárosi Közgyűlés január 25-i ülésén terjesztették elő a Fővárosi költségvetésének módosítására irányuló javaslatot, amelyben a tarifaemelésről van szó. Mint az közismert, a taxis szakszervezetek jelentős nyomást helyeztek a Fővárosra illetve a Kormányra, hogy a megnövekedett benzinárak illetve az infláció miatt emeljék meg a viteldíjakat. Végül, a 25-i ülésen 18 igen szavazattal, a Fidesz-KDNP képviselőinek szavazatai nélkül, elfogadták a módosító javaslatot, ezért március 6-tól változtak volna a taxis tarifák. A Telexnek adott interjújában Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes elmondta, hogy több javaslat is érkezett a taxisszervezetektől, ezért nem volt konszenzus.

A Magyar Közlönyben január 25-én megjelent kormányrendeletben azonban ennek az áremelésnek a elejét vették, és hatósági árat vezettek be a taxis tarifákra. A 14/2023 (I.25) a veszélyhelyzet során a személytaxi-szolgáltatás hatósági árának megállapításával kapcsolatos eltérő rendelkezésekről szóló kormányrendelet az ukrajnai háborúra hivatkozik és azt rögzíti, hogy a rendelet hatálybalépését megelőző napon hatályos és alkalmazandó hatósági ár nem vezethető ki, így egyelőre maradnak a mostani árak. Azt azonban ki kell emelni, hogy a Főváros határozata rugalmasabbá tette volna az árszabályozást, hiszen a határozatban szereplő áraktól tíz százalékkal el lehet térni akár felfelé, akár lefelé.

Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség elnöke ma reggel a Mokkában kifejtette, hogy ugyan az elmúlt időben lehet hallani olyan véleményeket, hogy a 2013-ban bevezetett hatósági árat váltsa fel a szabad piaci ár, és véleményük szerint a fővárosi határozat az első lépés lett volna ehhez, de ezzel senki nem járna jól: „2013-ban vezette be a hatósági árat elsőként Magyarországon, Budapesten a Tarlós István akkori főpolgármester vezette fővárosi önkormányzat. Tízéves ez a rendelet, ami visszaigazolja, hogy az utasoknak és a szolgáltatóknak is jó a hatósági ár. Kiszámítható, előre tudja mindenki télen-nyáron, éjjel-nappal, hogy mennyibe fog kerülni a taxi.”

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük