Korábban már lapunk is beszámolt arról, hogy idén márciustól megszűnhet a MÁV, HÉV- és Volán-járatokra is érvényes Budapest-bérlet. Bár a MÁV december 31-ei közleménye alapján ezt a nyilvánosság tényként kezelte, a BKK és az állami közlekedési cégek szerződésében nincs nyoma annak, hogy március 1-jével megszűnne a felek között az agglomerációs közlekedésről szóló megállapodás – írja a 24.hu.
A lap megkeresésére a Budapesti Közlekedési Központ azt írta, hogy a BKK, a Volánbusz Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. 2024. január 17-én módosította a három társaság által 2023. december 29-én megkötött átmeneti megállapodást. A legfontosabb változás az, hogy
A decemberi szerződés ugyanis kimondta, hogy „a közszolgáltatók szolgáltatás-megrendelésére vonatkozó nemzeti közbeszerzési értékhatárának elérését követően a szolgáltató a vonatkozó szolgáltatás nyújtását a továbbiakban minden további jogi aktus nélkül megszünteti.” A néhány tízmilliós közbeszerzési értékhatár elérését a BKK akkor „rövid időn belül” várta, de a módosított szerződés értelmében ennek már nincsen jelentősége, ez nem lesz akadálya a jelenlegi munkamegosztás és a szolgáltatások fenntartásának.
A BKK válaszából az is kiderül, hogy a jelenleg is érvényes szerződésben nincs nyoma annak, amit az utóbbi időben tényként kezelt a nyilvánosság – leginkább a MÁV december 31-ei, az Építési és Közlekedési Minisztérium döntésére hivatkozó közleménye alapján –, vagyis hogy az átmeneti megoldás legfeljebb március 1-jéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben.