Az elmúlt 5 évben számos beruházást hajtott végre Újpest Önkormányzata, melyet egy cikkben nem lenne értelme bemutatni. Így, az elkövetkező hetekben számba vesszük az elkészült fejlesztéseket. Folytatva sorozatunkat szerte a városban megtalálható, sokakat érintő forgalomtechnikai fejlesztésekkel.
Évről-évre nő az igénye a biztonságos városi közlekedésnek, legyen az gyalogos, autós vagy éppen kerékpáros. Ennek jegyében számos olyan fejlesztés valósult meg Újpesten, mely ezt a célt szolgálja. Egyirányúsítások, parkolófelfestések és építések, övezetek kijelölése, kerékpársávok felfestése, fekvőrendőrök kialakítása vagy gyalogátkelőhelyek kijelölése. Bár ez nem az Újpesti Önkormányzat feladata és hatásköre lenne, de úgy döntöttünk, hogy az iskolakezdés után megnövekedett autós forgalom miatt szükséges biztonságosabbá tennünk a gyalogosok közlekedését. Mondta dr. Trippon Norbert, Újpest alpolgármestere, a városvezetés polgármesterjelöltje.
2020-ban már Újpest szerte megkezdődtek a forgalomtechnikai fejlesztések. Káposztásmegyer II-n a Sárpatak utcába került fekvőrendőr telepítésre, valamint ezen a környéken, érintve a Tófalva, Székpatak és Csíkszentiván utcákat is, lakó-pihenő övezet került kijelölésre. 6 helyen újrafestésre kerültek zebrák, olyan helyeken, ahol nem Újpest Önkormányzata feladata lenne, azonban a gyalogosbiztonság jegyében elvégezték a kivitelezéseket. A Bőröndös utcai Református templom mögötti járdafelújítás keretében a parkoló is felújításra került, valamint a Kordován téren is 10 darab parkolóhely került kijelölésre.
Rákövetkező évben hosszú évek lakossági kéréseinek eleget téve, valósult meg a Szigeti József utca forgalomszabályozása. Ennek köszönhetően több helyen lett egyirányúsítva az környék, 20 km/h sebességkorlátozás lett bevezetve, továbbá épült 46 gyeprácsos parkoló, valamint felfestésre került 47 darab parkolóhely. Ezzel párhuzamosan egyirányúsításra került az Attila utca egy szakasza, a Homoktövis általános iskola és a Bölcsőde közötti szakaszon kijelölésre került egy behajtani tilos szakasz, végezetül újrafestésre került 8 darab gyalogátkelőhely.
2022-ben a Szent Imre utca járdafelújításának első ütemében 14 darab parkolóhely is kialakításra került, így megszüntetve a a saras, murvás parkolást. Kialakításra került a Baross utcában és a Károlyi István utcában egy-egy kijelölt gyalogátkelőhely a lakosok legnagyobb örömére, valamint hosszú huzavona után, a Fővárossal karöltve megépülhetett a Székpatak utcában a nyomógombos zebra. Nem sokkal később folytatódott a Szent Imre utca járdaépítése, ahol újabb parkolóhelyek kerültek kiépítésre, mindemellett 2023-ban a Címerágyás körül és a Munkásotthon utcában is hasonló, gyeprácsos parkolóhelyeket épített Újpest Önkormányzata.
Folytatódott a zebrák újrafestésének gyakorlata, kiemelten az iskolák és óvodák környékén, ahol sok gyerek és szülő sétál. Ebben a programban 9 helyen is újrafestésre került a zebra. Ez nem jelenti azt, hogy új gyalogátkelőhelyek ne épültek volna. Épült egy a Homoktövis és Csíksomlyó utcák találkozásánál, a Tél utcán, és a Víztorony mögött, a Deák Ferenc utcában. Két helyen is egyirányúsítás valósult meg az utcában lakók kérésére. A Csíksomlyó utcában, ahol fekvőrendőrt is telepítettek, valamint a Dessewffy utcában, ahol ennek köszönhetően könnyebben közlekedik a kukásautó.
Idén se álltak le a forgalomtechnikai fejlesztések. A Baross utca és Mildenberger utca találkozásánál kiegészült a meglévő gyalogosátkelőhely két ággal. Ezen felül számos helyen került fekvőrendőr telepítésre, többek között a Wolfner utcában, a Laborfalvi Róza utcában, a Lebstück Mária utcában a Lőcsey utcában, és a Reviczky utcában.