Veszélyes telefonos átverés terjed!

Magyarországon is egyre gyakoribbak a hívószám-hamisítási csalások — jelezte közleményében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

Az angolul phone number spoofingnak, vagy caller ID spoofingnak nevezett csalás annyit tesz, hogy az átverés során nem a hívást kezdeményező valódi telefonszáma jelenik meg, hanem egy másik, a hívó által előre beállított azonosító. A csaló azért hajtja végre a számcserét, hogy elnyerje a hívott fél bizalmát: a beérkező híváskor a kijelzőn a telefon névjegyzékében egy közismert szolgáltató száma tűnik fel – de csak látszólag.

A csaló ezzel a trükkel támasztja alá például azt az állítását, hogy ő tényleg egy banki alkalmazott, és egy pénzügyi tranzakció során fellépő hiba vagy csalásgyanú miatt kereste fel az áldozatot.

Akkor sem érdemes bedőlni a csalásnak, ha konkrét adatokat tudnak mondani rólunk, ugyanis ezeket már a közösségi médiából is be tudják gyűjteni. Valójában persze mindig a banki adatokat akarják megszerezni.

Ezért, ha telefonon hívnak, sose adjuk meg  a betéti vagy hitelkártya PIN-kódját, CVV-kódját, az online banki jelszót vagy az egyszer használható, kétlépcsős hitelesítési kódot se.  Fontos továbbá, hogy soha ne utaljunk pénzt állítólag a banktól telefonon érkező kérésre, egy pénzintézet ugyanis sosem kérhet ilyet. Végképp ne telepítsünk semmilyen programot mobilkészülékünkre! 

 

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük